Ελατήρια αναρτήσεως

Τα ελατήρια χρειάζονται και αυτά αλλαγή όπως και πολλά άλλα στοιχεία του αυτοκινήτου. Με το πέρασμα του χρόνου αλλά καί με την χρήση ή την διάνυση χιλιομέτρων, τα ελατήρια χάνουν την ελαστικότητα και επαναφορά τους και πέφτουν σε ύψος με αποτέλεσμα το αμάξι να χαμηλώνεται και να μήν συνεργάζεται σωστά με το αμορτισέρ, ταυτόχρονα φθείροντάς το. Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα το αμάξι να χαμηλώνεται σε ύψος και να «χτυπάει» σε λακκούβες.

Εάν ένα αμάξι έχει ελατήρια που έχουν βγάλει πολλά χιλιόμετρα ή συγκρατούν το αμάξωμα για πολλά χρόνια:

  • Θα είναι πιό χαμηλωμένο από το ύψος του εργοστασίου γιατί τα ελατήρια θα έχουν πέσει σε αντοχή.
  • Το χαμηλωμένο ύψος σε συνδυασμό με την μείωση της ελαστικότητας θα κάνουν το αμάξι να χτυπάει πολύ πιό εύκολα όταν συναντήσει λακκούβες ή ανώμαλο δρόμο.
  • Θα βυθίζεται περισσότερο στις στροφές και δέν θα μπορεί να κρατηθεί το αμάξι με τον ίδιο τρόπο στις στροφές.

Η αλλαγή των ελατηρίων θα πρέπει να γίνεται με αλλαγή των αμορτισέρ. Δέν είναι σωστό να είναι καινούρια τα αμορτισέρ με πεσμένα ελατήρια, αλλά ούτε και πεσμένα αμορτισέρ με καινούρια ελατήρια.